School life hack (Fjerde sak sjølvurdering)

Det kan være vanskelig å gå på skolen iblant, men det fins mange måter å gjøre skolelivet litt lettere. Her skal vi gi dere noen school life hacks.

Tekst og bilde av: Thomas Johannessen

DSC_0077

Enkelt tips til øving

Hvis du sliter med å øve på en prøve kan du bare lage et sammendrag. Du tar sammendraget og henger det opp et sted du ofte går. Slik kan du øve hver gang du går der. Eksempler på steder du kan henge opp lappen er bad og kjøkken.

Det er bedre med for mye enn for lite

Alltid ha mer enn en av skolesaker for eksempel verktøy, blyant/penn, osv. Slik at hvis du eller andre glemmer noe så kan du alltid få låne av andre eller skolen. Det er kjipt når du glemmer, ødelegger eller mister noe. Det blir dobbelt så kjipt hvis du ikke har noen å låne hos eller ikke har ekstra selv.

Dette er jeg fornøyd med: Det var en enkel og grei sak der jeg ikke måtte følge en kilde.
Dette er jeg ikke fornøyd med: Jeg brukte forrige tirsdag veldig dårlig.
Dette kunne jeg gjort bedre: Jeg kunne hatt flere idéer.

Posted in PTF

Leave a Reply

